VisionLAN 19 over :-(

Da var årets VisionLAN over for denne gang. Takk til alle dere som tok turen innom!

Dette året slo vi alle rekorder. Vi hadde rekord-lite personer i crew, men også rekord på antall deltagere og gjester. Til og med antall deltagende andel jenter 🙂

Mediaomtale: https://www.fosna-folket.no/nyheter/2019/10/14/Rekordmange-ungdommer-p%C3%A5-datafest-Til-neste-%C3%A5r-m%C3%A5-vi-muligens-ta-h%C3%B8yde-for-%C3%A5-utvide-litt-20165679.ece

En stor takk til våre sponsorer

Bilder fra opprigging og arrangementet

Noen ord om arrangementet

Kanskje du ikke var der? Kanskje du ikke fikk med deg alt? Eller kanskje du har glemt? Her er i alle fall en kort oppsummering av hva som foregikk under VisionLAN.

Fredag

I år hadde vi en mer strømlinjeformet innsjekk av deltagere enn tidligere, hvor det så ut som deltagere kom raskt inn.

Når alle hadde funnet plassen sin og fått rigget opp utstyret sitt, ønsket Markus Näsström deltagerne velkommen fra scenen. Videre utover kvelden startet vi opp med turnering Counter-Strike. Vi åpnet også opp Minecraft Creative serveren.

Jon Yngve i Crew lånte også ut sine VR-briller, slik at deltagerne fikk teste virtuell virkelighet.

Turneringer og det meste av aktivitet var ferdig i 02:00 tiden.

Lørdag

Fra 10:45 til 13:00 hadde alle deltagere tilbud om morgenbad i terapibadet som ligger ca. 300 meter unna hallen. Der var det rundt 12-13 deltagere som tok seg en svømmetur.

Kl. 12:00 ankom Action Brekstad med VR-simulator. Denne aktiviteten hadde vi også i fjor, hvor deltagerne fikk hyle i en virtuell berg og dalbane. Forskjellen på vanlige VR-briller og VR-simulator, er at simulatoren beveger på seg, samt blåser luft – slik at den virtuelle opplevelsen blir enda sterkere.

Counter-Strike turneringen startet opp igjen i 14-tiden. Samt at PUBG-konkurranse og Minecraft UHC ble startet opp utover dagen.

Meste av lørdagen gikk i alt fra sofakos i kosekroken vår, sammen med Nintendo-spilling, til konkurranse i spill og VR. Natt til søndag ble det også arrangert noen konkurranser som ikke var annonserte, som Minecraft Hunger games, Rocket League og Kahoot!.

Vi kjørte også stream på Twitch: https://www.twitch.tv/visionlan/videos

Compo

Vi ønsker igjen å gratulerer alle vinnere av de forskjellige konkurransene vi arrangerte. Samt takk i til alle som deltok.

CS:GO

Vi har ikke opptak av alle matcher, da det kun ble kjørt på match-server 01.

Opptakene kan lastes ned her

For brackets og resultater, se Toornament.

Plasseringer:

  1. Lam fra nakken og opp
  2. GBO
  3. Tank.esport

PUBG (PlayerUnknown’s Battlegrounds)

For alle resultater, se Toornament.

Plassering:

  1. gunnar på saja
  2. SSP
  3. VL Crew

Minecraft: Survival (UHC)

Plassering:

  1. Gytix og MaggiQ
  2. Norskbigfoot og Inception

Mincraft: Creative

Dette var compoen som overrasket oss mest. Vi har tidligere hatt forskjellige kreative konkurranser med svært dårlig deltagelse, men ikke i Minecraft.

Om du ønsker å se det som ble bygget, kan du laste ned verdenen her.

Vinner av Minecraft Creative: Chandler 3.

Ikke annonserte konkurranser

Utover natt til lørdag ble det også kjørt på med noen ekstra konkurranser som ikke var annonsert på forhånd.

Minecraft: Hunger Games

  1. Hevy1234
  2. Br3ili
  3. Wiecerade

Rocket League

  1. Summit
  2. Choke Esports
  3. MF 372 loversj / Crew-brews

Tanker i ettertid

Lite crew og endringer

Vi hadde i år 5 mindre i crew enn i fjor. Vi hadde også et admin-bytte, hvor Nils tok over selve planleggingen og gjennomføringen av arrangementet (med litt hjelp av Robert, tidligere admin).

Dette gjorde at vi ble litt på etterskudd. Spesielt mtp. annonsering av compo og premier. Arrangere Minecraft-compo var noe som vi heller aldri hadde gjort tidligere, så det hjalp ikke på tidspresset 🙂

Til tross for dette, føler vi at gjennomføringen i stor grad ble vellykket – og at dette burde bli enklere ved senere arrangement.

Kiosk og mat

Vi synes ordningen med at vi ikke laget mat selv fungerte greit, men vi hadde litt oppstartproblemer med bestillingssystemet – samt at vi hadde for få leveringer. Dersom vi skal kjøre samme ordning ved senere arrangement, må vi teste systemet litt bedre og ha oftere levering av mat, slik at ventetiden blir mindre.

Har du kommentarer på hva vi burde gjøre bedre? 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.